Skuteczny content marketing musi mieć zdefiniowanego odbiorcę czyli grupę docelową, do której jest kierowany. Tylko w ten sposób można określić jego potrzeby i oczekiwania oraz dostarczyć mu poszukiwanych przez niego informacji. Ułatwia to również dostosowanie formy do preferencji klientów. Łatwiej też będzie wpływać na jego emocje i prowokować jego pożądane zachowania. Marketing treści musi podporządkować się określonym regułom rządzącym wirtualnym światem. Tekst powinien mieć wartość edukacyjną i użyteczną dla klienta, ponieważ tylko wtedy doczyta go do końca. Powinien być wzbogacony zdjęciami, filmem video, by dodatkowo wzbudzić zainteresowanie i zatrzymać jego uwagę. No i wreszcie powinien wykorzystywać nowe narzędzia w postaci e-boooków, tutoriali, video poradników czy informacji umieszczanych na portalach społecznościowych. Rozwój sieci sprawił, że marketing internetowy ma ogromne możliwości dotarcia do klienta. Możliwości te dostrzegła także Agencja Nowy. Marketing, która dla swoich klientów stworzyła platformę marketingową umożliwiającą automatyzację działań promocyjnych. Klient może zamówić artykuł sponsorowany e-mailing, marketing szeptany i wiele innych kampanii gwarantujących sukces w sieci. Nowy. Marketing to szybkość obsługi, efektywność i